U saradnji porodice i škole vidimo mogućnost rešavanja problema sa kojima se suočavaju učenici na planu interpersonalnih odnosa i školskog postignuća. Saradnja porodice i škole omogućuje roditeljima uvid u ono što škola radi i koliko joj je i kako je moguće pomoći. Škola upoznaje roditelje sa reformama koje se vrše u školi,kako bi ih oni shvatili i prihvatili,a i ukazuje im na nužnost rešavanja svih vaspitnih problema.
Iz svega ovoga proizilazi zakljucak da bez dobre saradnje porodice i škole ne može biti govora o punom uspehu i razvijanju svestrano obrazovnih i stvaralačkih ličnosti.
Uspešnost saradnje porodica-škola u velikoj meri zavisi od ličnosti nastavnika i načina vođenja komunikacije sa roditeljima. Kanali komunikacije moraju biti stalno otvoreni. Zajedničko planiranje i sprovođenje donetih odluka,postojanje istih normi ponašanja,zajednički prihvaćeni ciljevi,nužni su preduslov za optimalni razvoj deteta. Neophodna je i organizovana i planska aktivnost škole na populaciji pedagoško-psiholoških stanja među roditeljima,kao i obuka nastavnika u oblasti komunikacione kompetentnosti.
mar 14, 2012 @ 08:40:44
Odlicno odabrana tema,citacemo je svi i kao roditelji i kao nastavnici!
mar 14, 2012 @ 13:00:54
Hvala,Ana,na podršci!Mislim da ćemo zajedničkim snagama uspeti da vratimo nekadašnju saradnju porodice i škole na opšte zadovoljstvo svih.